Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De naam van Florence Nightingale (1820-1910), in 2010 honderd jaar geleden gestorven, heeft een bijna mythische klank. Omdat haar religieuze geschriften nooit eerder werden gepubliceerd, weten maar weinigen dat ze ook een origineel theologe was die in contact stond met de belangrijkste denkers van haar tijd.
Christian spirituality --- Nightingale, Florence --- Zingeving --- Godsdienst --- 248 "18/19" --- 929 NIGHTINGALE, FLORENCE --- 613.1 --- Florence Nightingale --- geloof --- geschiedenis verpleegkunde --- levensverhalen --- wetenschappen --- geschiedenis --- godsdienst --- spiritualiteit --- verpleegkunde --- waardenbeleving --- zingeving --- Spiritualiteit. Ascese. Mystiek. Vroomheid--Hedendaagse Tijd --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--NIGHTINGALE, FLORENCE --- geschiedenis - Verpleegkundigen --- 929 NIGHTINGALE, FLORENCE Biografie. Genealogie. Heraldiek--NIGHTINGALE, FLORENCE --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Spirituele figuren --- Geloofsbeleving
Choose an application
In het 'Handboek moraliseren' onderzoeken wetenschappers en journalisten hoe professionals maar ook gewone burgers in uiteenlopende maatschappelijke praktijken omgaan met dat dilemma. Zo beschrijft Marcia Luyten de worsteling van docenten op het vmbo om hun leerlingen iets bij te brengen. René Diekstra onderzoekt hoe buren, gestimuleerd door gemeentelijke projecten, met elkaar in gesprek gaan over de buurt. Justus Uitermark en Marcel Ham analyseren de moraliserende stijl van allochtone bestuurders als Aboutaleb, Karacaer en Marcouch. Hoe voeren deze mensen gesprekken, en op wat voor manier hanteren zij daarbij hun noties over goed leven? Wat gebeurt er in het grijze gebied tussen vrijheid en dwang? Alles over hun twijfels en de steun die ze ondervinden. Over de strategieën die ze hanteren. En over de veranderingen die aan de gang zijn
Burgerschap --- Sociale ethiek. --- Nederland. --- ethiek --- welzijnswerk --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Sociology of culture --- sociale ethiek --- General ethics --- deontologie --- burgerschap --- Netherlands --- #SBIB:17H22 --- duurzaam ondernemen --- gedrag --- sociologie, cultuur --- 304 --- Normen --- Waardenbeleving --- S2006719.JPG --- sociaal bewustzijn --- Sociale wijsbegeerte: samenleving --- 17 --- 301.18 --- 361 --- Samenleving --- Sociale problemen --- Sociale ethiek --- Sociale problematiek
Choose an application
p.
Social ethics --- bedrijfsethiek --- aanwerving en selectie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 061 Ethische problemen --- 461 Bedrijfsleven --- management --- politique de l'entreprise --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- 174 --- waarden --- Ethiek --- 316.1 --- 351.3 --- Bedrijfsethiek --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- economie --- ethiek (moraal) --- klokkenluider --- machtspatronen --- privacy --- respect --- waardenbeleving --- E090652.jpg --- Ethisch ondernemen --- #GGSB: Sociale Ethiek --- ondernemingsbeleid --- ondernemen --- beroepsethiek --- departement Algemeen 09 --- arbeidsethiek --- Managementethiek --- Management --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
Het boek is een handleiding om op een speelse en integere wijze met kinderen het gebied van normen en waarden te verkennen. Aan de hand van uitgewerkte thema's kan de docente middels kringgesprekken en bezinningsoefeningen kinderen bewust maken van hun eigen normen en waarden. De multiculturele samenstelling van groepen in het onderwijs vraagt ook om het verkennen van waarden en normen uit diverse culturen. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- ethiek --- normen (technologie) --- kringgesprekken --- Didactics of social education --- waardenopvoeding --- waardenbeleving --- Didactics of primary education --- waarden --- 474.9 --- 484.9 --- Ethiek --- Klassengesprekken --- Sociale opvoeding --- 478.9 --- Bang --- Barmhartigheid --- Basisonderwijs --- Bezinnen --- Boos --- Islam --- Kinderen --- Kringgesprek --- Kringgesprekken --- Multiculturele samenleving --- Niyama's --- Normen --- Pesten --- Rechten van het kind --- Rechten-kind --- Rouw --- Secundair onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tien geboden --- Tieners --- Verdriet --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Yama's --- 433.2 --- normen en waarden --- 478.1 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Kinderen : normen en waarden --- Sociale opvoeding; ba.o. --- 051525.jpg --- Intercultureel onderwijs --- Overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Lager onderwijs --- Kringactiviteiten --- Waardevorming --- Morele opvoeding --- Didactische werkvormen --- Waardenopvoeding --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Klassengesprek --- Kringactiviteit --- Norm (standaard) --- Didactische werkvorm --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Waarden- en Normenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Toepassingsmogelijkheden: bewustwording van eigen waarden en normen - samenwerken in teams - discussie over organisatiewaarden - bespreken en veranderen van groepsnormen - loopbaanplanning - coaching.Tevens bevat deze handleiding de Normenmatrix (spelbord op A2-formaat) die is erg nuttig bij het bespreekbaar maken van groepsnormen. U kunt hiermee nagaan welke normen wel of niet worden toegepast in een groep, en of deze normen al dan niet gewenst zijn om een groep optimaal te laten functioneren
Didactics of secundary education --- spellen --- ethiek --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- waardenopvoeding --- zelfkennis --- waardenbeleving --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Spel --- Jeux Spelen --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- normen --- waarden --- 311 --- 417 --- 417.1 --- Kennismakingsspelen --- Normen --- Persoonlijkheidsleer --- Waardevorming --- organisatieleer --- spelen --- 456.8 --- Waarden (normen) --- ethiek (gez) --- spel (gez) --- spel --- waarden (ler) --- waarden in onderwijs (ler) --- 17.022 --- Ethiek --- human resources management --- persoonlijke ontwikkeling --- onderwijs --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Sociale ethiek --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Vormingsgebieden --- Games --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Educatieve spelen --- spelmateriaal --- 17 --- toegepaste filosofie --- testotheek --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- sociale psychologie --- 305 --- spelmaterialen --- socale vaardigheden --- Levenskwaliteit --- Normwaarden --- Psychologie --- Organisatieleer --- Waarden --- Groepsprocessen --- Teamwerk --- Waarden en normen --- team --- Norm (standaard) --- Waarde (ethiek) --- Groepsproces --- Man --- Volwassene --- Norm (gedragsregel) --- Bewustwording --- Mass communications --- communicatie
Choose an application
3-0084-4
Lerarenopleiding --- Naslagwerken --- Waardeonderzoek --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Overheidspublicaties. --- Vlaanderen. --- 311:3 --- 316.32 <493-17> --- 91 --- 316.752 <493-17> --- #BAVD --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:323H521 --- Academic collection --- (493.1) Vlaanderen --- 316.442 sociale ongelijkheid --- 32 politiek --- 32.019.5 publieke opinie --- 351.752 normen en waarden --- 504 milieu --- #A9808A --- 17 --- 301.173 --- België. Vlaamse Gemeenschap --- Vlaanderen --- culturele verschuivingen --- gender --- individualisme --- milieu --- overheid --- politiek --- vertrouwen --- Vrouwenproblematiek (feminisme) --- 302 --- 320 )* POLITIEK --- 323 )* BINNENLANDSE POLITIEK --- demografie (gez) --- milieuproblematiek --- onderzoek --- opiniepeiling --- waardenbeleving --- Statistieken --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid, vrouwen --- cultuur --- maatschappijwetenschappen --- politiek, binnenland --- sociologie, cultuur --- statistiek --- 172 --- 305.7 --- Waarden . Vlaanderen --- milieuhygiëne --- rolpatroon --- sociale problemen --- sociale psychologie --- sociologie --- Vlaanderen: waardeonderzoek --- cultuursociologie --- individualisering --- milieuvraagstukken --- openbaar bestuur --- opiniepeilingen --- politieke sociologie --- vrouwen --- 301.8 --- 304 --- emancipatie --- gender- effect --- gender-effect --- maatschappelijke problemen --- maatschappij --- statistieken --- vrouwenemancipatie --- 311:3 Sociale statistieken --- Sociale statistieken --- 316.752 <493-17> Waarden --(sociologie)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Waarden --(sociologie)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 316.32 <493-17> Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Aardrijkskunde. Geografie --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Belgische politieke participatie en socialisatie --- Algemene ethiek --- Sociologie van de cultuur --- (zie ook: sociologie) --- 493.8 --- 008 --- 301.17 --- 504 --- 35 --- 301.08 --- 32 --- 396 --- Algemene statistische publicaties; België --- sociale en economische statistiek, algemene statistische publikaties, België --- sociale kwestie - sociale praktijk --- Vlaamse overheid --- Opiniepeilingen --- Opiniepeiling --- Emigratie
Choose an application
'Waarden in dialoog' biedt een praktisch toepasbaar en theoretisch gefundeerd model voor ethiek in de zorg, dat gegroeid is vanuit praktijkervaring en studie. Eerst wordt het fundament van ethiek gelegd in de zorgrelatie en in een relationeel personalisme. Daaruit volgen 3 pijlers van ethiek, namelijk waarden, dialoog en grondhoudingen. Deze hangen nauw met elkaar samen: de zorgverleners evalueren waarden in dialoog en vanuit grondhoudingen. De waarden staan op het spel in de dialoog en treden met elkaar in dialoog. Dit wordt samengebracht in een synthese met een ethische theorie en een praktisch model voor ethische reflectie. Dit model is de basis voor een aantal toepassingen. Daarin staat de samenwerking tussen de betrokkenen als relationeel gebeuren centraal. Er is samenwerking tussen zorgverleners in een team of een netwerk, wat onvermijdelijk zijn grenzen vindt in menselijke tekortkomingen. Er is ook samenwerking tussen de zorgvrager, de naastbetrokkenen en de zorgverleners, waarbij gepleit wordt voor ethische dialoog. Maar ook deze samenwerking botst op haar grenzen bij de toepassing van vrijheidsbeperking en dwang. Een belangrijke voorwaarde voor elke vorm van samenwerking is het zorgvuldig omgaan met informatie en met het beroepsgeheim
241.63*6 --- 613.8 --- 174.2 --- #GGSB: Moraal - Algemeen --- Academic collection --- C5 --- ethiek --- gezondheidszorg [verplegend] --- 061 Ethische problemen --- 660 Welzijn --- 603.1 --- gezondheidszorg --- medische ethiek --- verpleegkunde --- waarden --- 170 --- bejaardenzorg --- geestelijke gezondheidszorg --- gehandicaptenzorg --- zorgethiek --- zorgsector --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Zorg --- ethiek (gez) --- 364.4 --- Hulpverlening : ethiek --- beroepsgeheim --- communicatie (leesbaarheid) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- dwangbehandeling --- dwangmiddelen (vrijheidsbeperkende middelen) --- ethiek (moraal) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- informed consent --- mantelzorg --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- samenwerking --- waardenbeleving --- wilsbekwaamheid --- wilsonbekwaamheid --- Gezondheidszorg --- Medische ethiek --- S20090563.JPG --- welzijnswerk --- Bioethics. --- 174.2 Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- 241.63*6 Theologische ethiek: psychisch welzijn --- Theologische ethiek: psychisch welzijn --- Biomedical Ethics --- Health Care Ethics --- Ethics, Biomedical --- Ethics, Health Care --- Ethics, Medical --- Ethicists --- Health and hygiene of the nervous system. Health and ethics --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- medische ethiek, euthanasie --- Ethiek --- (zie ook: informed consent) --- 17 --- 361 --- gerontagogie --- Christian moral theology --- deontologie --- zorg voor personen met een beperking --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Long-term care --- Ethics --- Care of the sick --- departement Gezondheidszorg 09 --- ouderenzorg --- Hulpverlening --- Waarden --- Geestelijke gezondheidszorg --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Ouderenzorg --- Zorgverlening --- Gehandicaptenzorg --- Teamwerk --- Beroepsgeheim --- Beroepsethiek --- Provincie West-Vlaanderen --- Bioethics --- Gezondheidszorg ; ethiek. --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 241.63*5 --- 613.8 Geestelijke volksgezondheid. Alcohol. Drugs. Narcotica. Seksueel leven--(hygiëne en gezondheidszorg) --- 613.8 Health and hygiene of the nervous system. Health and ethics --- Geestelijke volksgezondheid. Alcohol. Drugs. Narcotica. Seksueel leven--(hygiëne en gezondheidszorg) --- 241.63*5 Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Moraal - Algemeen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|